Çarşamba, Ekim 07, 2009

Patlamış Mısır


Okuduğum zaman havalara uçtuğum bir haberi paylaşmak istedim sizinle.. Evet konu patlamış mısır.. Özellikle sinemaya girdiğimiz zaman buram buram kokusuyla bizi kendine çeken, es kaza geç kaldıysak yada herhangi bir sebepten ötürü mısırımızı almadan salona girdiysek ve koskoca salonda sadece 1 kişide olsa bile bütün salonu kokmasına sebep olarak bizi krize sokan o muhteşem yiyecek. Tamam biraz abartmış olabilirim ama ben bayılıyorum :) Neyse haberimize geçelim, sonundada size evde nasıl yaptığımı anlatırım..




Patlamış mısır, antioksidan zengini çıktı

Bilim adamları, patlamış mısırda yüksek miktarda antioksidan madde bulunduğunu tespit etti.
Daily Mail gazetesinin haberine göre, ABD’de yapılan araştırmada, patlamış mısırın içinde meyve ve sebzelerde bol miktarda bulunan “polyphenol” antioksidan maddesine rastlandı. Bu madde kalp hastalıkları, kanser ve diğer hastalıklarla mücadeleye, vücudun direncini artırması açısından yardımcı olmasıyla biliniyor.
Araştırmayı yapan grubun başkanı, Pennsylvania’daki Scranton Üniversitesi’nden kimyager doktor Vinson, patlamış mısırın içinde yüksek seviyelerde polyphenola rastlamalarına çok şaşırdıklarını, bunun nedeninin de büyük olasılıkla bu yiyeceğin işlem görmemiş olmasından kaynaklandığını ifade etti.

Fazla yediğim zaman kendimi suçlu hissediyodum zararlı olduğunu düşünüp, meğer boşuna kuruntu yapıyormuşum :) Sıra geldi tarife.. Bunun pek tariflik tarafı yok ama eğer sizinde patlamış mısır makineniz varsa ve yağsız tuzsuz kuru kuru yiyor iseniz bunu bi deneyin derim.. Bir tencerenin içerisine 2 avuç kadar mısırı koyuyorum, üzerine biraz sıvı yağ döküyorum ve tencereyi sallıyorum, mısırların her tarafına bulaşması lazım yağın.. Üzerine 1 tatlı kaşığı tuz serpiyorum ve tencerenin kapağını kapatıp iyice çalkalıyorum. Sonra tencereyi ocağa koyuyoruz ve arada çalkalayarak bekliyoruz. Patlama sesleri bir süre sonra başlıyo ve birkaç dakika sonra azalıyo, sesler azaldığında hemen hemen bütün mısırlar patlamış demektir.. Ve kasemize çıkarıp afiyetle yiyoruz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder